![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
Négy soproni iskola számítógép állományának bővítésére és korszerűsítésére nyert pályázati pénzt. Azinformatikai fejlesztésre nyert közös pályázatának zárókonferenciáját ma tartották a Petőfi Sándor Általános Iskolában.
Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzata 54,9 millió forintot nyert „A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése egyes soproni közoktatási intézményekben a tanulói laptop programon keresztül” című pályázatával.A pályázat szorosan kapcsolódik az elmúlt évben zárult TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0104 jelű, kompetencia alapú oktatás elterjesztését szolgáló, szakmai innovációval, a pedagógiai gyakorlat módszertani megújulásávalegyüttjáró pályázathoz.Az érintett iskolákban megvalósult szakmai fejlesztés informatikai feltételeit alapozza meg.
Dr. Fodor Tamás: A legújabb fejlesztésű eszközök használatából elsősorban a tanulók profitálnak. Az ő sikerességük az iskola, a város, az egész társadalom sikere is lesz.
A TIOP pályázat célja a pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai eszközpark fejlesztése, valamint az élethosszig tartó tanulás biztosítása, illetve népszerűsítése volt. Az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztéséhez elengedhetetlen, hogy a diákoknak egyenlő esélyt, illetve egyenlően megvalósítható, az eszközhöz való hozzáférést biztosító, technikailag megfelelően felszerelt infrastrukturális hátteret tudjunk biztosítani. A pályázat lényege a 4 soproni iskola számítógép állományának bővítése, és korszerűsítése. Ennek megvalósításával a pályázat hozzájárult az 1:1 oktatási környezet bevezetéséhez és elterjesztéséhez az intézményekben. Az 1:1 oktatási környezet lényege az 1 diák – 1 számítógép meglétének és jelenlétének biztosítása a tanórákon, ahol nem csak az informatika, hanem bármi egyéb közismereti tantárgy újszerű oktatása is szerephez juthat a megfelelő informatikai háttér segítségével (szövegértés és matematika). Mindemellett az iskolákba kerülő rendszerek a legmodernebb infokommunikációs technikával is rendelkeznek, azaz immáron valóssággá válik a leghatékonyabb és leggyorsabb információcsere diák – diák, diák – tanár között, ami az oktatási módszerek újabb lehetőségeit vetíti előre! Ebben a projektben kiemelten kezeljük az anyanyelvi kommunikációt segítő programok, valaminta matematikai gondolkodást, problémamegoldástfejlesztő digitális anyagok alkalmazását.
A pályázati projekt egyik rendkívül kiemelkedő eleme a digitális oktatási tartalmak megjelenése a tanítás folyamatában, különböző digitális tananyagok, digitális tudásbázisok formájában. Ezek a felületek már a tanulói számítógépekre előre telepítve, vagy az Internet használatának segítségével állnak a diákok, illetve a pedagógusok rendelkezésére a különböző közismereti tantárgyak oktatása során is. Lehetőség nyílik tehát a különböző típusú digitális oktatási tananyagok hagyományos oktatásba való integrálása, az egyszerű és hatékony prezentálásra, információközlésre is, a hagyományostól eltérő korszerűbb környezetben.
A pályázat keretében megvalósított fejlesztés további előnye, mely egyben a digitális tananyagok alkalmazásának következő lépése, hogy immáron lehetőség nyílik a tanulói tudásszintek mérésére, illetve értékelésére is. Mindemellett alkalom nyílik az oktatással kapcsolatos adminisztráció korszerű megvalósítására, valamint elterjesztésére is.
A pályázatban résztvevő oktatási intézmények: a Fáy András Közgazdasági, Üzleti és Postai Szakközépiskola(15 db tanulói laptop – 11/E osztály), a Lackner Kristóf Általános Iskola (39 db tanulói laptop – 3/a, 5/a és 5/b osztály), a Petőfi Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény (205 db tanulói laptop – 8 tanulócsoport – 1.,5., 6. és 7. évfolyam 2-2 osztálya), a Széchenyi István Gimnázium(151 db tanulói laptop – 5 tanulócsoport – 7/a, 7/b., 9/a, 9/c. és 9/n. osztályok).
Az elnyert pályázat eredményeként 410 tanulói, 19 tanári Laptop, az eszközök tárolására szolgáló korszerű töltő-tároló szekrények, valamint összesen 24 nagy teljesítményű hálózati eszköz került az intézményekbe.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.
A fejlesztés a minőségi oktatást segíti – fejtette ki dr. Fodor Tamás, Sopron polgármestere a zárókonferencián. Kiemelte: az eszközös és szoftver fontos segédeszközként jelenik meg az oktatásban, de a pedagógus jelenléte, tudása és tapasztalata ugyanolyan fontos abban, hogy minél több diákhoz eljusson a megfelelő színvonalú oktatás.
- A legújabb fejlesztésű eszközök használatából elsősorban a tanulók profitálnak. Az ő sikerességük az iskola, a város, az egész társadalom sikere is lesz - fejtette ki Sopron polgármestere.
BTÉ