![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
A Nyugat-Dunántúl a harmadik legerősebb turisztikai régió -mondta ma Sopronban a Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Sopron az elmúlt évek adatai alapján is Magyarország turizmusának egyik legfontosabb, folyamatosan és megbízhatóan jól teljesítő célterülete. A sajtótájékoztatón ismertették a Kékfrankos nyár újszerű programját, amely turisztikai programként a kerékpáros és a borturizmus összekapcsolását valósítja meg.
A Kékfrankos Nyár programsorozat keretében szervezett eseményen részt vevők végigkerekezhetnek a Soproni borvidék legértékesebb és legszebb területein, csodálatos kilátással a városra és a Fertő tóra. A programismertetésével egy időben a Nyugat-dunántúli turisztikai régió és Sopron turizmusát is értékelték a szakemberek. Az új program elindításának apropójából a programgazda Soproni Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. és a Magyar Turizmus Zrt. közös sajtótájékoztatót tartott.
A Nyugat-dunántúli turisztikai régió és Sopron turizmusát Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli RMI regionális marketingigazgatója értékelték.
A főváros és a Balaton után a Nyugat-Dunántúl, 13 százalékos részesedéssel Magyarország harmadik legerősebb idegenforgalmi régiója - mondta el a soproni szakmai rendezvényen a Magyar Turizmus Zrt. térségi marketingigazgatója.
Rigler Zsolt, Horváth Gergely és Tama István
Horváth Gergely szólt arról is: nemzetközi trend, hogy mind többet, de rövidebben utaznak az emberek, az évi nagy nyaralást nem újabb hosszú üdülések követik, hanem több rövidebb kiruccanás.
Az eseményen elhangzott: a Nyugat-Dunántúlon tavaly 980 ezer vendég 2,6 millió éjszakát töltött el; az előbbi adat 5,7, az utóbbi 4,3 százalékos emelkedést jelent. A belföldi vendégek száma 1,3 százalékkal csökkent, míg a külföldieké 16 százalékkal nőtt.
Tama István jelezte: a régió legvonzóbb célpontja tavaly Bük volt, ahol 600 ezernél is több vendégéjszakát regisztráltak. Sopron és Sárvár 400 ezer feletti eredményt, Győr pedig 300 ezret meghaladó vendégéjszaka-számot könyvelt el. A térségben öt év alatt negyedével emelkedett a kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák száma.
Itt is érezhető volt a turizmusban tapasztalható trendforduló: a vendégek a pár óra alatt elérhető célpontokat részesítették előnyben, így egyre több a horvát, osztrák, szlovák és szlovén vendég - tette hozzá.
Sopron és Győr esetében jelentős a német vendégek számának emelkedése, Bükön és Sárváron pedig kitart a tíz éve indult tendencia: egyre többen érkeznek Csehországból. Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója azt emelte ki, hogy korábban is mutatkoztak jelentős különbségek az előzetes és a végleges adatok között, a most említett rangsor pedig a főszezon előtti trendeket mutatja.
Sopron az elmúlt évek adatai alapján is Magyarország turizmusának egyik legfontosabb, folyamatosan és megbízhatóan jól teljesítő célterülete. A város állandó szereplője a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma alapján készített éves TOP 10 listának, tavaly összesítésben a nyolcadik (belföldi vendégek tekintetében a 4., külföldi vendégeknél 10.) legnépszerűbb város volt 439 ezer vendégéjszakával, ami azért is kiemelkedő, mert Sopron előtt csak Budapest és „vizes" települések, fürdőhelyek szerepelnek. Ugyancsak megjegyzendő, hogy az elmúlt, gazdasági válsággal sújtott esztendőkben a város sikeresen őrizte meg turisztikai eredményeit. Mindez annak is köszönhető, hogy folyamatosan tesznek a turisztikai kínálat bővítéséért és a környezet szépítéséért. A 2009. évi Virágos Magyarországért környezetszépítő versenyben például első helyezést ért el Sopron, város kategóriában. Ezzel kivívta a jogot arra, hogy képviselje Magyarországot a 2010. évi Európai Virágos Városok és Falvak Versenyében, amelyben, nagy küzdelemben ezüstérmet szerzett. Ezzel a helyezésével Sopron olyan városokat tudhatott maga mellett, mint a franciaországi Beauvais, az olaszországi Salsomaggiore vagy az osztrák Kirschlag. Sopron egyre több olyan rendezvénynek ad otthont, amely jelentős számú vendéget vonz: a VOLT Fesztivál mellett, a különböző bor és gasztronómiai fesztiválok is nagymértékben hozzájárulnak a város vendégforgalmához. A Nyugat-Dunántúl régió turizmusa bővült a legnagyobb mértékben 2007 és 2011 között A Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Magyarország 3. legnépszerűbb régiója. A KSH 2011. évi végleges adatai szerint a Nyugat-dunántúli kereskedelmi szálláshelyeken közel 980 ezer vendég töltött el több mint 2,6 millió vendégéjszakát, ami 5,7, illetve 4,3%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A növekedés a külföldi vendégszám közel 16%-os bővülésének köszönhető, miközben kismértékben visszaesett a belföldi vendégek száma (-1,3%) a régióban. Az éves szinten 2,6 millió vendégéjszakával Nyugat-Dunántúl a 3. legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest-Közép-Dunavidék és a Balaton régió után. Nyugat-Dunántúl turizmusának fejlődését az utolsó, válság előtti évhez viszonyítva látható, hogy a kilenc turisztikai régió közül a legnagyobb növekedés a Nyugat-Dunántúl régióban realizálódott: 2007-hez képest 2011-ben jelentős, több mint 25%-os növekedést regisztráltak a vendégéjszakák számában. Ez a növekedés elsősorban a külföldi vendégéjszaka-szám bővülésének (+34,3%) köszönhető, de jelentősen nőtt a belföldi vendégéjszakák száma is (+18,2%) 2007-hez képest. A Magyar Turizmus Zrt. rendszeresen vizsgálja a magyar lakosság főszezoni utazási terveit is. A legfrissebb kutatás eredményei szerint, az idei évi tervezett úti célok között is előkelő helyet foglal el a Nyugat-Dunántúl turisztikai régió, a 4. legnépszerűbb célpontként. Sopron a tíz legnépszerűbb magyar város között foglal helyet Sopron a tíz legnépszerűbb magyar város között foglal helyet: a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak száma szerint a belföldi turizmusban a 4., a beutazóban a 10. helyen állt a 2011. évi adatok szerint, összességében így a 8. helyen található 439 ezer vendégéjszakával. A 2012. január-májusi időszakban mind országosan, mind a Nyugat-Dunántúl régióban, mind Sopronban csökkent a belföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken. Hosszabb időszakot vizsgálva azonban jól látszik, hogy magas bázisról "indultunk" 2012-ben, hiszen 2007 és 2011 között — a válság ellenére — a Nyugat-Dunántúl régióban az országos átlagot is meghaladva, 18,2%-kal bővült a belföldi vendégforgalom. Ugyanebben az időszakban országosan és a Nyugat-Dunántúl régióban is nőtt a külföldi vendégéjszakák száma. Sopronban ezzel szemben csak májustól figyelhető meg növekedés (+14,4%). Tekintettel arra, hogy egy-egy időszak csökkenése akár átmeneti jelenség is lehet, hosszabb távon érdemes vizsgálni a folyamatokat. Sopron legnagyobb küldőpiacai közül 2012 első öt hónapjában az osztrák, a cseh, a szlovák és a lengyel vendégéjszakák száma csökkent, viszont a németeké jelentősen, 26,3%-kal nőtt. A legnagyobb hányadot kitevő osztrák vendégforgalom általában Magyarországon is kissé csökkent, sokéves folyamatos növekedés, erős bázis után. Májusban viszont újra növekedést tapasztaltak mind országosan, mind Sopronban. A Magyar Turizmus Zrt. az idei marketingtervében azt tűzte ki célul, hogy az országban összességében maradjon szinten a belföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken. A társaság komoly erőfeszítéseket tesz és folytatja szemléletformáló kampányát a belföldi turizmus népszerűsítésére annak érdekében, hogy a hazai lakosság utazásra szánt kiadásai az országhatárainkon belül maradjanak. Az utazási szokások folyamatos átalakulásának következtében, előreláthatóan a nyár és az ősz is eredményes lesz Sopronban. A szüreti időszakban a várhatóan átadásra kerülő felújított Tűztoronnyal, az őszi színekben pompázó Lőverekkel és a Magyar Turizmus Zrt. — szállodákkal közösen tervezett — „Must kell pihenni!" kampányával, együttes munkával új sikereket érhet el a város a turizmus piacán - hangzott el a sajtótájékoztatón.
|
A Kékfrankos nyár idei újszerű programkínálatának egyike: „Bringázz a szőlőben!”
Rigler Zsolt a Soproni Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. ügyvezetője a „Bringázz a szőlőben!” program gazdája a Kékfrankos Nyár idei programsorozatát ismertette és részletesen szólt a Bringázz a szőlőben! Elnevezésű, hétvégi programról.
A családi programnak is kiváló bringatúra, könnyen teljesíthető útvonalon indul, 2012. július 21-én, 15 órakor, Sopron Fő teréről indulva, ahova 17 óra táján érkeznek vissza a Soproni borvidéken (Balf érintésével) túrázók.
A Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága a soproni Kékfrankos Nyár eseménysorozatot „Kiemelt rendezvény" címmel tüntette ki. A kitüntetésben szerepet játszott az az újszerű turisztikai program, amely a kerékpáros és a borturizmus összekapcsolására épül. A „Bringázz a szőlőben!" eseményen részt vevők végigkerekeznek a Soproni borvidék legértékesebb és legszebb tájain, a fertő-táj Világörökség egyedülállóan vonzó helyein.
„A programot azért is tartjuk fontosnak, mert a turisztikai piac napjainkban tapasztalható gyors változásaira elsősorban új ödetekkel, új bemutatási módokkal reagálva lehet sikereket elérni." - mondta Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.
Sopronban minden adott az ilyen típusú hiteles és egyedi programok beindításához: a város önkormányzatának elmúlt évekbeli és jelenleg is futó kerékpámt fejlesztéseinek köszönhetően rendelkezésre áll a szükséges kerékpáros infrastruktúra, a hagyományos szőlőtermő-területek és Világörökség-helyszínek pedig kalandokat, különleges kilátást kínálnak.
A rendezvény jól példázza a Magyar Turizmus Zrt. és az Agrármarketing Centrum összevonásával létrejövő szinergiahatások jó kihasználását is, hiszen a Kékfrankos Nyár rendezvénysorozat mind az AMC-től mind pedig az MT Zrt.-től komoly marketingtámogatásban részesült.
A Kékfrankos nyár további programjai itt találhatók: www.kekfrankosnyar.hu
BTÉ