![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
A Nyugat-Dunántúl a harmadik legerősebb turisztikai régió -mondta Sopronban egy közelmúltban tartott szakmai értékelésen a Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Sopron az elmúlt évek adatai alapján is Magyarország turizmusának egyik legfontosabb, folyamatosan és megbízhatóan jól teljesítő célterülete.
A Nyugat-dunántúli turisztikai régió és Sopron turizmusát Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, Tama István, a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli RMI regionális marketingigazgatója értékelték.
A főváros és a Balaton után a Nyugat-Dunántúl, 13 százalékos részesedéssel Magyarország harmadik legerősebb idegenforgalmi régiója - mondta el a soproni szakmai rendezvényen a Magyar Turizmus Zrt. térségi marketingigazgatója.
Sopron az elmúlt évek adatai alapján is Magyarország turizmusának egyik legfontosabb, folyamatosan és megbízhatóan jól teljesítő célterülete.
Az eseményen a szakemberek részletesen is ismertették mindazokat, az adatokat, amelyek alapján arra lehet következtetni, hogy Sopron az elmúlt évek adatai alapján is Magyarország turizmusának egyik legfontosabb, folyamatosan és megbízhatóan jól teljesítő célterülete.
A város állandó szereplője a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma alapján készített éves TOP 10 listának, tavaly összesítésben a nyolcadik (belföldi vendégek tekintetében a 4., külföldi vendégeknél 10.) legnépszerűbb város volt 439 ezer vendégéjszakával, ami azért is kiemelkedő, mert Sopron előtt csak Budapest és „vizes" települések, fürdőhelyek szerepelnek. Ugyancsak megjegyzendő, hogy az elmúlt, gazdasági válsággal sújtott esztendőkben a város sikeresen őrizte meg turisztikai eredményeit.
Mindez annak is köszönhető, hogy folyamatosan tesznek a turisztikai kínálat bővítéséért és a környezet szépítéséért. A 2009. évi Virágos Magyarországért környezetszépítő versenyben például első helyezést ért el Sopron, város kategóriában. Ezzel kivívta a jogot arra, hogy képviselje Magyarországot a 2010. évi Európai Virágos Városok és Falvak Versenyében, amelyben, nagy küzdelemben ezüstérmet szerzett. Ezzel a helyezésével Sopron olyan városokat tudhatott maga mellett, mint a franciaországi Beauvais, az olaszországi Salsomaggiore vagy az osztrák Kirschlag.
Sopron egyre több olyan rendezvénynek ad otthont, amely jelentős számú vendéget vonz: a VOLT Fesztivál mellett, a különböző bor és gasztronómiai fesztiválok is nagymértékben hozzájárulnak a város vendégforgalmához.
Rigler Zsolt, Horváth Gergely és Tama István Nyugat-dunántúl és Sopron idegenforgalmát értékelte
A Nyugat-Dunántúl régió turizmusa bővült a legnagyobb mértékben 2007 és 2011 között
A Nyugat-Dunántúl turisztikai régió Magyarország 3. legnépszerűbb régiója. A KSH 2011. évi végleges adatai szerint a Nyugat-dunántúli kereskedelmi szálláshelyeken közel 980 ezer vendég töltött el több mint 2,6 millió vendégéjszakát, ami 5,7, illetve 4,3%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A növekedés a külföldi vendégszám közel 16%-os bővülésének köszönhető, miközben kismértékben visszaesett a belföldi vendégek száma (-1,3%) a régióban. Az éves szinten 2,6 millió vendégéjszakával Nyugat-Dunántúl a 3. legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest-Közép-Dunavidék és a Balaton régió után. Nyugat-Dunántúl turizmusának fejlődését az utolsó, válság előtti évhez viszonyítva látható, hogy a kilenc turisztikai régió közül a legnagyobb növekedés a Nyugat-Dunántúl régióban realizálódott: 2007-hez képest 2011-ben jelentős, több mint 25%-os növekedést regisztráltak a vendégéjszakák számában. Ez a növekedés elsősorban a külföldi vendégéjszaka-szám bővülésének (+34,3%) köszönhető, de jelentősen nőtt a belföldi vendégéjszakák száma is (+18,2%) 2007-hez képest.
A Magyar Turizmus Zrt. rendszeresen vizsgálja a magyar lakosság főszezoni utazási terveit is. A legfrissebb kutatás eredményei szerint, az idei évi tervezett úti célok között is előkelő helyet foglal el a Nyugat-Dunántúl turisztikai régió, a 4. legnépszerűbb célpontként.
Sopron a tíz legnépszerűbb magyar város között foglal helyet
Sopron a tíz legnépszerűbb magyar város között foglal helyet: a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak száma szerint a belföldi turizmusban a 4., a beutazóban a 10. helyen állt a 2011. évi adatok szerint, összességében így a 8. helyen található 439 ezer vendégéjszakával.
A 2012. január-májusi időszakban mind országosan, mind a Nyugat-Dunántúl régióban, mind Sopronban csökkent a belföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken. Hosszabb időszakot vizsgálva azonban jól látszik, hogy magas bázisról "indultunk" 2012-ben, hiszen 2007 és 2011 között — a válság ellenére — a Nyugat-Dunántúl régióban az országos átlagot is meghaladva, 18,2%-kal bővült a belföldi vendégforgalom.
Ugyanebben az időszakban országosan és a Nyugat-Dunántúl régióban is nőtt a külföldi vendégéjszakák száma. Sopronban ezzel szemben csak májustól figyelhető meg növekedés (+14,4%). Tekintettel arra, hogy egy-egy időszak csökkenése akár átmeneti jelenség is lehet, hosszabb távon érdemes vizsgálni a folyamatokat.
Sopron legnagyobb küldőpiacai közül 2012 első öt hónapjában az osztrák, a cseh, a szlovák és a lengyel vendégéjszakák száma csökkent, viszont a németeké jelentősen, 26,3%-kal nőtt.
A legnagyobb hányadot kitevő osztrák vendégforgalom általában Magyarországon is kissé csökkent, sokéves folyamatos növekedés, erős bázis után. Májusban viszont újra növekedést tapasztaltak mind országosan, mind Sopronban.
A Magyar Turizmus Zrt. az idei marketingtervében azt tűzte ki célul, hogy az országban összességében maradjon szinten a belföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken.
A társaság komoly erőfeszítéseket tesz és folytatja szemléletformáló kampányát a belföldi turizmus népszerűsítésére annak érdekében, hogy a hazai lakosság utazásra szánt kiadásai az országhatárainkon belül maradjanak.
Az utazási szokások folyamatos átalakulásának következtében, előreláthatóan a nyár és az ősz is eredményes lesz Sopronban. A szüreti időszakban a várhatóan átadásra kerülő felújított Tűztoronnyal, az őszi színekben pompázó Lőverekkel és a Magyar Turizmus Zrt. — szállodákkal közösen tervezett — „Must kell pihenni!" kampányával, együttes munkával új sikereket érhet el a város a turizmus piacán - hangzott el a sajtótájékoztatón.
BTÉ