datum+nevnap
| | |


Belvárosi képek
 
 
7 érv Sopron mellett - videó
 
 
Innováció Fidelissima - videó
 
 
Turisztikai Portál Önkormányzati Portál E-Ügyintézési Portál Társulás

továbbküldés e-mailben | nyomtatás

Átadták a forgalomnak Sopronban a Kőszegi úti közúti aluljárót

Külön szintű közút-vasúti kereszteződés épült 2,2 milliárd forintért a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal rekonstrukciója keretében Sopronban. A Kőszegi úti aluljárót ünnepélyes keretek között csütörtökön adták át a forgalomnak a soproni városvezetés Dr. Fodor Tamás polgármester és Dr. Simon István és Abdai Géza alpolgármesterek jelenlétében.  

 



Az eseményen Dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkára országos szinten is jelentős projektként jellemezte a GYSEV 49,8 milliárd forintos vasútfejlesztési projektjét, amelyből mintegy 2 milliárd 178 millió forintba került a soproni aluljáró kivitelezése. Völner Pál hangsúlyozva az együttműködés fontosságát, kiemelte: ez a projekt az állam, a GYSEv és Sopron város összefogása nélkül nehezen valósulhatott volna meg. Majd hozzátette: ebből a fejlesztésből is látszik, hogy a vasút nemcsak a vasutasokért és a vonaton közlekedőkért van, hanem a térség fejlődését is szem előtt tartja.

120927aluljaro1c.jpg

Sopron város nevében Dr. Fodor Tamás köszöntötte a jelenlévőket. A polgármester elmondta: két év telt el az alapkő letétele óta, az aluljáró kiépítésének előkészítése azonban már 2007-ben megkezdődött. A projekt megvalósulása az egész város közlekedésére jó hatással lesz, ugyanis a Kőszegi úton elkészült aluljáró megszünteti a város kettéosztottságát, csökkenti a menetidőt és biztonságosabbá teszi a közúti közlekedést.

120927aluljaro2c.jpg

 Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója beszédében kiemelte: az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló vasútfejlesztés keretében nemcsak a vasúti pálya épült át 110 kilométeren, teljes hosszban, de több helyen megújultak a vasúti-közúti átjárók is. Hozzátette: bízik benne, hogy több ilyen mértékű fejlesztés is lesz még a vasúttársaság életében.

A kivitelező nevében Vermesi Sándor ágazati vezető beszél a munkálatokról. Ahogy mondta: a kivitelezés 500 napos időtartama alatt ügyeltek arra, hogy a vasúti közeledést fent lehessen tartani illetve a közutat is csak a kivitelezési idő 1/3-ban kellett lezárni.

120927aluljaro4c.jpg

Közel 630 méternyi főpálya, és összesen több mint fél kilométernyi gyalogos és kerékpárút készült. A munkák során a kivitelezők közel 70 ezer köbméter földet mozgattak meg, beépítettek majd’ 5000 köbméternyi szerkezeti betont és 325 tonna betonacélt, és közel két és félezer köbméter aszfalttal burkolták az útpályát.

A beszédek után Horváth Imre város plébános megáldotta a Kőszegi úti aluljárót, amelyet ezt követően a nemzeti színű szalag átvágásával hivatalosan is átadták a közlekedőknek.

120927aluljaro3c.jpg

Külön szintű közút-vasúti kereszteződés épült 2,2 milliárd forintért a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal rekonstrukciója keretében.
 

Az Európai Unió által támogatott, az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló vasútfejlesztés keretében nemcsak a vasúti pálya épült át 110 kilométeren, teljes hosszban, de több helyen megújultak a vasúti-közúti átjárók is. A Sopronban most elkészült Kőszegi úti aluljárópélda rá, hogy a vasútfejlesztés nemcsak a vonatozókat érinti, hanem képes magával hozni az érintett települések fejlődését is, mivel a soproniak régi gondját orvosolja, teljesen megújítva a város közúti közlekedését. Korábban ugyanis nem volt ritkaság, hogy a sorompók itt naponta 7-8 óra hosszat zárva tartottak. Ez nemcsak bosszúságot és időveszteséget okozott a közlekedőknek, de a járó motorú járművek jelentős mértékben szennyezték a város levegőjét.

120927aluljaro5c.jpg

 Ennek mostantól vége: a közúti közlekedés a vonatforgalomtól függetlenül akadálytalanul, biztonságosan haladhat minden irányba. Csökken a Frankenburg út–Csengery utca–Győri út irány forgalmi terhelése. Az aluljáró révén megszűnik a város „kettéosztottsága”is, mivel közvetlenebbé válik a kapcsolat a Lővérek és a soproni belváros között.

120927aluljaro6c.jpg

 A tervezők nemcsak a gépkocsiforgalomra gondoltak. A vágányok alatt átvezető nyitott aluljáró részeként kerékpárút is épült, illeszkedve a soproniak olcsó és környezetbarát közlekedés iránti igényeihez: a kerékpáros és gyalogos forgalom a főpályától független, külön műtárgyakon halad át. Az építés végeztével fellélegezhetnek az egyébként nagy türelmet tanúsító soproniak; bár a kivitelező SMK–Sopron 2010 Konzorcium igyekezett a lehető legkevésbé zavarni a város életét a kivitelezés500 napos időtartama alatt, néhány műszaki feladat csak részleges vagy teljes útzárral volt megoldható.

120927aluljaro7c.jpg

 A GYSEV vasútfejlesztési projekt 49,8 milliárd forintos költségkeretéből – amelynek túlnyomó részét, 41,3 milliárd forintot az Európai Unió Kohéziós Alapja finanszíroz – mintegy 2 milliárd 178 millió forintba került a soproni aluljárókivitelezése. A pénzből közel 630 méternyi főpálya, és összesen több mint fél kilométernyi gyalogos és kerékpárút készült. A munkák során a kivitelezők közel 70 ezer köbméter földet mozgattak meg,beépítettek majd’ 5000 köbméternyi szerkezeti betont és 325 tonna betonacélt, és közel két és félezer köbméter aszfalttal burkolták az útpályát.

sopron.hu

fotó: Tóth Zsombor

2012. szeptember 27. / Eredményeink